Reviews: klanten over Fietser.be
Op een traject van 18 km ging ik van 58-55 minuten (per fiets met travoy) naar 40-38 minuten.
Hallo Brecht, sorry
voor mijn lange stilte! Maar zoals men in het Frans zegt: "geen nieuws,
goed nieuws". Ik ben erg blij met de velomobiel. Op een reis van 18 km
ging ik van 58-55 minuten (per fiets met travoy) naar 40-38 minuten.
Merk op dat het gewicht van mijn fiets met travoy 30 kilo is, wat
overeenkomt met de velomobiel van 31 kilos. Als de toestand van de
straat goed is, bereik ik 40 km/u zonder probleem op een vlakke weg
en ben ik zelfs met een snelheid van 68 km / h op een fietspad langs
een weg bergafwaarts gekomen. Gezien de slechte staat van sommige wegen
op mijn reis, betreur ik een beetje dat ik geen vering heb, maar om
gewichtsredenen heb ik niet voor deze optie gekozen. Ik zet altijd het
dak op en ik open de voorruit om door het gat te kunnen kijken en met
een fietsbril is het perfect. Bij regenachtig weer ben ik een beetje nat
in de nek, maar omdat ik meestal shirtless ben, droogt het heel snel
op. Ik reed met 90 km / u wind en mijn reistijd is nauwelijks
veranderd! De zijwind is niet te ongemakkelijk omdat de velomobiel laag
is, maar je moet waakzaam zijn. Door mijn fysieke conditie kan ik nu 4
keer per week rondreizen zonder bijzondere vermoeidheid. Ik zou nu een
Waw kopen, ik zou de suspensie nemen om de macaniek te redden en de
geluiddempende coating. De stoel is super comfortabel: ik voel de
trillingen van de weg niet. Ik had een lekke band maar met twee
lekbestendige sprays kon ik het station op tijd bereiken en mijn trein
halen! In de stad is het verkeer een beetje stressvol omdat er geen
fietspad is in Gembloux, maar als ik voorzichtig ben(volg geen auto's te
dicht, rijd in het midden van de straat wanneer auto's loodrecht op
geparkeerd staan de straat, ...), is het heel doenbaar. De vin is zeer
efficient in termen van zichtbaarheid! Ik word te beroemd naar mijn
smaak en auto's geven me vaak hun prioriteit om het vaartuig dichterbij
te zien. Maar over het algemeen wordt de velomobiel goed ontvangen door
andere weggebruikers. Kortom, mijn feedback is zeer positief. In ieder geval kunt u altijd mijn gegevens (in mijn handtekening) opgeven als iemand feedback van een gebruiker van de waw wil hebben. Ik wil een knipperlicht en een hoorn toevoegen. Kun je me het materiaal geven of me adviseren? Dank u bij voorbaat. Marc Doutreloux (CarbonWAW) Noville sur Mehaigne Belgique |
Na veel kms kan ik alle VM verhalen bevestigen
...en blijkt mijn WAW zelfs NOG efficienter dan ik gehoopt had...
alleen: voor mij met e-assist
aan (!), de "verhalen" zijn zonder
Zonder e-assist, moet ik overal dik 10 kph aftrekken (en rijd ik sterke buk coureurs niet los)
Ik ben in het process om dat gewoon te aanvaarden (en frustratie en stress te mijden).
ik ben nooit een powerhouse geweest, en ik word 65.
Denk ik dan. Karel V.L., Fr. |
puur leut: wendbaar en toch voorspelbaar en stabiel.
Ik vind inderdaad dat de WAW tot z'n recht komt op snelheid. De berg af langs smalle weg met felle bochtjes en tegenliggers is puur leut: wendbaar en toch voorspelbaar en stabiel. Ook de remmen zijn een openbaring - zou inderdaad niks veranderen.
Karel |
Een nieuwe zetel voor Georgette en Ortaire.
Goeien morgen Brecht,
Al tweemaal gefietst met de tandem en we zaten gelijk in een zetel, een groot verschil met de vorige ondersteuning, nogmaals bedankt voor de snelle hulp. Grtjes Georgette en Ortaire. |
Eerst had Ik de indruk dat de snelheidsmeter slecht geijkt was, maar GPS gaf dezelfde cijfers.
Karel Van Loon aan Fietser.be13 okt.
Goeie morgen Brecht, hier wat indrukken van mijn 1ste rit in de "real world",
Als naar gewoonte ben ik in het donker vertrokken, normaal beleef ik de dageraad op de fiets. Vandaag was het nog donker toen ik alweer thuis was.
de WAW is SNEL! Op een vlak stuk, aan 40 kph reed ik over een konijn (sorry)... wat verder, bij 70 kph (!) op matige bergaf herinnerde ik mij dat de regio vol everzwijnen zit en ben ik wijselijk beginnen remmen...
Mijn routine klim met de WAW op assist 0 is zware kost, op assist 1 is het vergelijkbaar met de fiets, en op assist 2 gaat het iets sneller dan met de fiets.
Tot slot, ik denk dat het moeilijk gaat worden om voor vrij toeren (50-150 km) nog naar de fiets te grijpen 😎.
Veel groetjes,
Karel Van Loon aan Fietser.be15 okt. Dag Brecht,
Ter informatie, op weekdagen, zoals vandaag, kom ik bij mijn vroege rit onvermijdelijk in de ochtendspits terecht. Niks gekreun zoals in Belgie, gewoon nogal wat verkeer op secundaire wegen (geen fietsers), in het donker, in een streek waar een velomobiel even courant is als een UFO. Vanochtend stond er een stijve bries en er was kans op regen. Ik ging dus met de koepel rijden
Ik neem aan dat het na een paar keer makkelijker wordt, maar het blijft een gepruts met slechts 2 handen Een oplossing zonder gereedschappen (kwart draai Dzus) ware wenselijk. Als ge wilt kan ik de Dzus "sizing set" naar Gent opsturen i.p.v. weer naar de UK
Echter. Eens op slechte weg, is het een kakafonie van jewelste. Dat heeft eigenlijk niks met de WAW zelf te maken, maar met alle rommel die mee moet en geen vast plekje heeft (batterij, kabels en stekkers, gereedschappen, wisselstukken, regenkledij met rits, foon, frontaal lamp, brillen, sleutels etc, etc.). Ik ga deze winter het grote velcro projekt lanceren en alles "vastleggen".
Da's genoeg voor vandaag 😓.
Veel groetjes! |
Heeft mijn leven gered.
De gracht was minstens 2 meter diep. Met een gewone fiets was ik ongetwijfeld morsdood. DE ORCA HEEFT MIJN LEVEN GERED. Met dank. Edgard Hermans |
WAW-gevoel
Stefaan Vermeire aan Fietser.be14 okt. Hallo BrechtHier
de kersverse WAW'ist. De eerste 170 km onder de wielen. Van alles: glad
en pokdalig asfalt, ribbelige betonstroken, kasseien in allerlei maten
en vormen..., maar daar ging de WAW moeiteloos over heen. De
achtervering is inderdaad ronduit super. Onmiddellijk
had ik weer het vertrouwde WAW-gevoel. Lekker strak, heel stabiel, snel
optrekken (ook zonder ondersteuning), lang uitbollen door de
aërodynamische vorm (heel anders dan bij de Mango). Ook al schuur ik net
niet tegen de wielkasten, toch zit het voor mij als gegoten. Het gaf
een bijzonder goed gevoel. Sturing is zeer rustig, niet de nerveusheid
van het middenstuur van de Mango. Wel kreeg ik het bootgevoel als je met
die lange neus instuurt. Gewoon even wennen. De
Tongsheng is wel een leuke motor: vinnig, responsief, terwijl je er
zelf ook nog steeds flink kan bij trappen. Dat ligt me wel. Alleen is
die echt wel luidruchtig, zeker als je vanuit stilstand moet vertrekken
(ook bij lage ondersteuningsgraad). Dat vind ik toch wel wat
problematisch. In vergelijking met de Bafang beschouw ik dat toch echt
als een stap achteruit. Ik geef het nog een tijdje. Is een terugkeer
naar de oorspronkelijke setting met Bafang eventueel mogelijk? Weet
je of er aan de rechterkant een carbon wiel"doek" zat? Onderweg heb ik
eens gestopt en toen zag ik dat er aan die kant geen wieldoek op zat. In
het atelier heb ik er totaal geen acht op geslagen. Richting
kust was het worstelen met een flinke zijwind. De WAW hield netjes
baan. Wel bleek de batterij toch net iets sneller leeg dan gedacht. Eens
in Nieuwpoort heb ik de accu een uurtje aan het infuus gelegd. Dat was
dan net genoeg om de zeventig km huiswaarts te overbruggen. Nu moet ik
wel zeggen dat ik een beetje tot het uiterste ben gegaan en bijna
constant tussen 45-47 heb gereden. Scripsi. Fietsgroet Stefaan |
Super fiets! Super super geconcipieerd!!
Super fiets! Super super geconcipieerd!! Dank voor je kennis en kunde, je aanstekelijke liefde voor het vak en je prima uitleg en begeleiding. Anja is in de wolken en is na de aflevering van de trike op eigen houtje 80 km gaan rijden. Was om 20 u thuis ...omdat ze " nog maar twee streepjes had " en dacht dat ze dan best naar huis reed ... niet nodig volgens mij want daarmee had ze zeker nog > 20 km kunnen doen :-D Luk Hulpia, Belgie |
In fact it understands how you wish to ride.
" Just want to thank you both... it does exactly as you said it would providing immediate high torque together with amazing battery life - in fact it understands how you wish to ride and supplies the assistance exactly as required. Secondly for the trouble you both took in attending to the initial ‘ Teething Troubles’ experienced fitting the system to my trike." Ian Oliver., Cobham, Kent, UK |
Van 0 naar 40 gaat zeer rap. Zeer content.
"De velomobiel motor bevalt erg goed. Er is veel power nu met de limiet op 43 Km/u. Van 0 naar 40 gaat zeer rap. Zeer content. Ik ga komende dagen de instelling ECO en lagere snelheidslimit uitproberen. Ook is normaal fietsen met lege accu voor het gevoel hetzelfde als zonder motor." Sake Hoekstra, Goes, NL (Strada) |